PDFelement - Bewerken, Annoteren, Vullen en Ondertekene van PDF Documenten

appstore
Download in de App Store

PDFelement - Lezen, Annoteren en Ondertekenen van PDF

appstore
Download het in Google Play

Een bladwijzer is een plaats en locatie die u wilt gebruiken om iedere keer gemakkelijk opnieuw te vinden. In de context van het World Wide Web is een bladwijzer een "Uniform Resource Identifier" die wordt opgeslagen om later alle opslagformaten op te halen. We hebben bladwijzers gebruikt sinds we klein waren voor het markeren van een plek in onze boeken, en nu kijken we naar een bladwijzer maken in Word om een plek in ons bedrijf, college of gewoon een informeel document te markeren.

Bladwijzers zijn een handig hulpmiddel voor het markeren van specifieke locaties in uw document. Vandaag leren we hoe u bladwijzers kunt maken in Word en hoe u bladwijzers kunt gebruiken in Word en in andere bestandsindelingen.

De stappen om een bladwijzer in Word te maken

De eerste optie om een bladwijzer in Word te maken

U kunt eenvoudig net zoveel bladwijzers toevoegen als u wilt in uw document of Outlook-bericht. Een bladwijzer in een Word-document vertegenwoordigt een plaats die u steeds gemakkelijk opnieuw wilt vinden. Zorg ervoor dat elke bladwijzer een unieke naam krijgt, zodat u deze gemakkelijk kunt identificeren en later kunt terugvinden. Volg deze stappen om te leren hoe u een bladwijzer in Word maakt:

1. Selecteer tekst, een afbeelding of een andere plek in het document waar u een bladwijzer wilt invoegen.

2. Ga naar "Invoegen" en klik vervolgens op "Bladwijzer".

3. Er verschijnt een nieuw pop-upvenster waarin u een naam voor uw bladwijzer moet ingeven. Voeg de naam toe onder "Bladwijzernaam" en klik vervolgens op "Toevoegen". De naam van uw bladwijzer moet beginnen met een letter.

Nu u heeft geleerd hoe u een bladwijzer in Word kunt maken en de bladwijzer kunt toevoegen, kunt u er gemakkelijk naartoe gaan door op "Ctrl + G" te klikken om het pop-upvenster "Ga naar" te openen. Ga naar het vak "Zoeken en vervangen" en klik op "Bladwijzer" in het gedeelte "Ga naar wat". Voer de naam van uw bladwijzer in.

maak bladwijzer in word

De tweede optie om een bladwijzer in Word te maken

Een andere optie is om hyperlinks toe te voegen die u naar uw bladwijzer brengen. Volg hiervoor deze stappen:

1. Selecteer de tekst, afbeelding of iets anders dat u als hyperlink wilt gebruiken.

2. Klik met de rechtermuisknop en selecteer vervolgens "Hyperlink".

3. Klik in de lijst "Koppelen aan" op de optie "In dit document plaatsen" en selecteer vervolgens de bladwijzer waarnaar u de link wilt verwijzen.

toevoegen bladwijzer in word

Voordelen van het PDF Formaat

Word-documenten zijn geweldig voor geschreven documenten. Maar zo nu en dan heeft u een bestand nodig dat onafhankelijk is van de hardware, het besturingssysteem en de applicatiesoftware. Dat is waar PDF-documenten van pas komen. In tegenstelling tot Microsoft ® Word-documenten, kunnen PDF-documenten op elk besturingssysteem en elke hardware worden geopend, en zijn het in feite overdraagbare documenten die kunnen worden gedeeld via meerdere computerplatforms. De belangrijkste voordelen van de PDF-indeling zijn dat alle computergebruikers het document kunnen openen, bekijken, bewerken en afdrukken.

Tegenwoordig hebben we een overvloed aan PDF-bewerkingssoftware die we kunnen gebruiken. En op een vergelijkbare manier kunt u een bladwijzer maken in Word, u kunt ook een bladwijzer maken in PDF. Sommigen zullen zelfs zeggen dat het gemakkelijker is. Een van de betere PDF-software-opties is PDFelement. Lees verder de handleiding voor het gebruik van PDFelement.

Hier zijn enkele van de belangrijkste functies:

  • Bewerk PDF-tekst en afbeeldingen.
  • Verschillende bestandsformaten samenvoegen en splitsen.
  • Gebruik annotatiegereedschappen om plaknotities toe te voegen, belangrijke tekst te markeren en vormen toe te voegen via hulpmiddelen om handmatig te tekenen.
  • Maak een geheel nieuw PDF-document of converteer elk bestandsformaat naar een PDF-bestand.
  • Gebruik bladwijzers en hyperlinks voor een betere organisatie.
hoe een bladwijzer maken in word

De stappen om een bladwijzer in PDF-documenten te maken

We hebben over het maken van bladwijzers in Word gesproken en dit was vrij eenvoudig. Met PDFelement is het ook eenvoudig. Dit zijn de stappen:

Stap 1. Open de PDF

Open een PDF-bestand in PDFelement door op de knop "Bestand openen..." te klikken.

hoe een bladwijzer toevoegen in word

Stap 2. Maak een bladwijzer in PDF

Ga naar "Beeld" en klik vervolgens op "Bladwijzer". Het Bladwijzerpaneel wordt geopend en u kunt naar de pagina gaan waar u een bladwijzer wilt toevoegen.

Kies een naam waarmee u de bladwijzer later gemakkelijk kunt vinden en stel andere bewerkingen in voor de bladwijzer in het linkerdeelvenster.

hoe bladwijzers maken in word

Een andere optie is om naar de tekst te gaan waar u een bladwijzer wilt toevoegen, de tekst of afbeelding te selecteren en vervolgens op de rechtermuisknop te klikken om het paneel te openen. Kies "Bladwijzer toevoegen" in de lijst, waarna het bladwijzerpaneel wordt geopend. Deze optie werkt alleen in Windows.

Home > PDF Kennis > 3 Stappen om bladwijzers in Word te maken
Wondershare Editor

Posted by to PDF Kennis
Updated:

Digitaliseer papierwerk en versnel de manier waarop jij documenten maakt, voorbereidt en ondertekent.

Beschikbaar voor Windows, Mac & iOS.

Gratis Proberen Nu Kopen