De werkgever zorgt voor de geschatte belastingbetaling van de werknemer door geld in te houden op het salaris van de werknemer op basis van zijn W-4. Als je pensioenen, lijfrenten en andere uitgestelde vergoedingen ontvangt, wordt van je verwacht dat je het IRS-formulier W-4P gebruikt om de betalers het juiste bedrag te laten weten dat moet worden ingehouden op jew federale inkomstenbelasting.
De Beste Oplossing en een IRS Formulier W-4P In te Vullen
Het handmatig invullen van PDF formulieren maakt geleidelijk plaats voor het elektronisch invullen van formulieren en er zijn verschillende manieren om dat te doen. Niet alle formulierinvullers bieden je echter de perfecte oplossing voor al je PDF behoeften. De meest geteste formulierinvuller die je alles geeft wat nodig is om je IRS formulier W-4P in te vullen, is PDFelement.
Met dit programma kun je eenvoudig PDF formulieren invullen door op het formulier te schrijven, vakjes aan te vinken en keuzerondjes te selecteren. PDFelement is een alles-in-een PDF bewerker die in staat is om aan al je PDF behoeften te voldoen. In feite is het een waardevol hulpmiddel dat alle professionals zouden moeten hebben voor hun zakelijke en persoonlijke behoeften.
Andere kenmerken van deze geweldige software zijn: PDF bestanden bewerken, conversie van verschillende formaten en afbeeldingsbestanden, beschikbaarheid van standaard gecodeerde digitale handtekeningen, zeer gebruiksvriendelijke gebruikersinterface, wachtwoordinstelling voor documenten, indrukwekkende productsnelheid, watermerken en een heleboel andere functies. Het beste ervan is dat het betaalbaar is en beschikbaar is op het Mac en Windows platform. Het is zeker de beste oplossing om je IRS formulier in te vullen W-4P.
Instructies voor het Invullen van een IRS Formulier W-4P
Het invullen van het IRS formulier W-4P is eenvoudig en het duurt niet lang voordat het klaar is. De volgende stappen zullen vooral helpen als je nieuw bent bij het invullen van het formulier.
Stap 1: Er zijn verschillende manieren om het formulier te verkrijgen. Je kunt het formulier ophalen bij een IRS kantoor of je kunt het formulier en de vulinstructie downloaden van de officiële IRS website, het vervolgens openen op PDFelement en beginnen met het invullen met het programma.
Stap 2: Het eerste deel van het formulier is het werkblad en je kunt dat voor je eigen administratie bewaren. Ga naar het juiste formulier, schrijf je naam. Het moet de voornaam, middelste naam en achternaam in die volgorde zijn. Vul je burgerservicenummer in en noteer je adres. Je adres moet straat, stad, gemeente, staat en postcode bevatten.
Stap 3: Vink voor regel 1 het vakje aan als je geen federale inkomstenbelasting wilt inhouden op je pensioen of lijfrente. Als je het vakje aanvinkt, hoef je de regels 2 en 3 niet in te vullen
Stap 4: Vul bij elke periodieke pensioen- of lijfrente-uitkering het bedrag in van het totale aantal toeslagen en de burgerlijke staat die je voor inhouding aanvraagt. Voer het nummer in op de daarvoor bestemde ruimte op regel 2. Controleer vervolgens de burgerlijke staat van ofwel alleenstaand, getrouwd, getrouwd maar tegen een hoger alleenstaand tarief, allemaal weergegeven met een vakje. Vink het juiste vakje aan.
Stap 5: Ga naar regel 3. Vul eventueel het extra bedrag in dat je op elke pensioen- of lijfrente-uitkering wilt inhouden. Houd er echter rekening mee dat je voor periodieke betalingen geen bedrag kunt invoeren zonder het aantal rechten op regel 2 in te voeren. Vul het bedrag in op de ruimte voor het dollarteken op regel3
Stap 6:Onderteken met je handtekening en noteer de datum waarop het formulier is ondertekend op de daarvoor bestemde velden onder regel 3.
Stap 7: De volgende pagina is het werkblad Inhoudingen en Aanpassingen. Je mag dit werkblad alleen gebruiken als je van plan bent inhoudingen te specificeren en bepaalde tegoeden of inkomensaanpassingen wilt claimen. Vul de relevante cijfers in en maak je berekeningen van regel 2 t/m 9 van het werkblad. Houd er echter rekening mee dat wanneer je het totaal op regel 10 van het werkblad krijgt, dit het bedrag vormt dat je verwacht in te voeren op formulier W-4P regel 2 hierboven.
Stap 8: Als je op het werkblad Meervoudige Pensioenen/meer-dan-een-inkomen aangeeft, houd er dan rekening mee dat het van toepassing is als je getrouwd bent en jij en je echtgenoot samen in dienst zijn, met meer dan één bron van inkomsten die onderworpen is aan inhouding, bijvoorbeeld meer dan één persoon, een pensioen en een baan, etc. Vul de cijfers in en maak je berekening. Merk op dat het resultaat zal worden ingevoerd op regel 3 van het formulier W-4P hierboven.
Tips en Waarschuwingen voor het IRS Formulier W-4P
- De essentie van het extra werkblad is om je inhoudingsvoorheffingen verder aan te passen voor gespecificeerde inhoudingen, aanpassingen van inkomen, bepaalde kredieten, etc. Je kunt het werkblad overslaan als je geen federale inkomstenbelasting wilt inhouden en gewoon rechtstreeks naar het formulier gaan. li>
- Als er niet genoeg is ingehouden op je inkomen in de loop van het jaar, kun je er bij het indienen van je aangifte achter komen dat je boetes en rente verschuldigd bent aan de Belastingdienst aan het einde van het jaar.
- Het is belangrijk op te merken dat als je je IRS formulier W-4P eenmaal hebt ingediend, het van kracht blijft totdat een nieuw formulier wordt ingediend. Houd er echter rekening mee dat je vrij bent om een nieuwe in te dienen wanneer je levenssituatie verandert. Als je bijvoorbeeld volledig met pensioen gaat en je pensioen de enige bron van inkomsten wordt, kun je aanspraak maken op een extra toeslag.
- De Internal Revenue Service heeft een pagina op irs.gov gemaakt om je te helpen met aanvullende informatie over het IRS formulier W-4P en de instructies, en elke toekomstige ontwikkeling zal op de pagina worden geplaatst.
Carina Lange
Editor