PDFelement - Bewerken, Annoteren, Vullen en Ondertekene van PDF Documenten

appstore
Download in de App Store

PDFelement - Lezen, Annoteren en Ondertekenen van PDF

appstore
Download het in Google Play
Top Top

Hoe documenten op een eenvoudige manier opslaan in Google Drive

Als u nog nooit gebruik hebt gemaakt van de diensten van Google, zult u verrast zijn dat het heel eenvoudig is om te leren hoe u documenten in Google Drive kunt opslaan vanaf elk apparaat waarop een internetverbinding en een browser of de Google Drive-app zijn geïnstalleerd. Het proces om een document op te slaan in Google Drive is eenvoudig en u kunt zelfs leren hoe u documenten van Google Drive kunt opslaan op een lokale schijf of op uw mobiele apparaat.

Wat is Google Drive?

Google Drive is de cloudopslagfunctie die gratis bij alle Google-accounts wordt geleverd. Wanneer u bijvoorbeeld een Gmail-account aanmaakt, krijgt u Drive en een heleboel andere toepassingen zoals Foto's, Documenten, Bladen, Dia's, enz. Dit kan worden gebruikt om uw bestanden veilig in de cloud op te slaan. Het belangrijke aspect hiervan is de mogelijkheid om deze bestanden vanaf elk ander verbonden apparaat met dezelfde login-ID te openen.

Omdat dit een cloudgebaseerd hulpprogramma is, moet u een moderne browser op uw desktop hebben geïnstalleerd. Als u mobiel bent, moet de Drive-app zijn geïnstalleerd. In beide gevallen moet u ingelogd zijn op dat specifieke Google-account. Het is ook mogelijk om meerdere accounts te hebben waartussen u heen en weer kunt schakelen. Deze flexibiliteit om Drive op elke terminal of elk besturingssysteem te gebruiken, maakt het een veelzijdige oplossing voor zowel bedrijven als particulieren. Er is ook een Google Drive voor Desktop, wat in wezen een desktopclient is waar u uw bestanden lokaal kunt opslaan, en ze worden gesynchroniseerd met uw hoofd Drive-account wanneer u verbinding hebt met het internet.

Er zijn in wezen twee manieren om in Google Drive op desktop op te slaan en een andere manier om het op mobiel te doen. Laten we eens kijken naar beide processen.

Hoe sla ik een document in Google Drive op, op een desktop?

Ten eerste, hoe slaat u een document op in Google Drive vanaf een Desktop computer zoals een PC of een MacBook? Dit gedeelte laat ook zien hoe u documenten in Google Drive kunt opslaan als u meerdere bestanden heeft.

1. Open het tabblad Drive in Chrome (bij voorkeur) door u aan te melden bij uw Google-account en Drive te selecteren in het rastermenu (negen puntjes in een 3x3-patroon)

how to save documents in google drive

2. Klik vervolgens op het + symbool (Nieuw) of klik op het kleine pijltje naast My Drive boven het documentvenster (niet de map aan de linkerkant).

3. Zodra u de menu-opties ziet, selecteert u Bestanden uploaden. Hierdoor wordt op uw bureaublad een venster van File Explorer of Finder geopend, van waaruit u een bestand kunt selecteren om te uploaden. Om meerdere bestanden te uploaden, selecteert u ze gewoon allemaal. U kunt ook een hele map uploaden door het menu-item Map uploaden te kiezen in plaats van de optie Bestanden uploaden. Houd er echter rekening mee dat het uploaden van meerdere bestanden en mappen mogelijk niet soepel werkt als u de Chrome-browser niet gebruikt. In sommige gevallen wordt u hiervoor naar een apart hulpprogramma voor het uploaden van bestanden geleid.

4. Zodra uw bestand, bestanden of map is geselecteerd, bevestigt u de selectie in het dialoogvenster om het uploaden te starten. De bestanden en mappen verschijnen in de hoofdbestandslijst wanneer ze met succes naar de cloud zijn geüpload.

Hoewel dit proces eenvoudig genoeg is, kunt u het nog eenvoudiger maken door gewoon een Drive-map in uw browser te openen en vervolgens bestanden en mappen van hun lokale schijflocaties naar de browsertab te slepen en ze daar neer te zetten. Dit zal automatisch het uploadproces starten. Dit werkt ook met de Drive voor Desktop-client, maar het verschil is dat u dit zelfs kunt doen wanneer u offline bent. Zoals eerder gezegd, zodra u weer online bent, wordt het gesynchroniseerd met uw hoofd Drive-account.

Hoe sla ik documenten rechtstreeks op Google Drive op een mobiel apparaat op?

Als u een iOS- of Android-telefoon hebt, of een iPad met iPadOS, wijkt het proces enigszins van het desktopproces af. U moet ervoor zorgen dat de bijbehorende Google-account is toegevoegd aan het apparaat en dat u bent aangemeld. Volg daarna de stappen hier. Let op: hieronder worden twee methoden beschreven:

Uploaden vanuit de Drive-app

1. Na het installeren en starten van de Drive app voor iOS of Android, tikt u op het + symbool en selecteert u Uploaden uit de beschikbare opties.

save document to google drive

2. Gebruik het lokale bestandsbeheer om een bestand te selecteren.

3. Tik op de knop Uploaden.

Uploaden vanuit een andere app

De meeste apps die documenten en andere bestanden verwerken, hebben een optie Delen. Als alternatief kunt u de optie Delen gebruiken in uw eigen bestandsbeheerprogramma. Hier leest u hoe u die gebruikt:

1. Klik op Delen wanneer het document geopend is in de app. U kunt ook het document/bestand in de lijst met bestanden selecteren en de algemene optie Delen gebruiken.

how do i save documents directly to google drive

2. U zult Opslaan naar Schijf zien als een van de opties voor delen. Tik daarop.

3. Als Drive vervolgens vraagt om toegang tot bestanden en andere inhoud op uw apparaat, tikt u op Toestaan in de pop-upmelding.

how do i save a document to google drive

4. U kunt nu voordat u op Opslaan tikt de naam van het bestand wijzigen als u dat wilt.

Wat te doen na het opslaan van documenten op Google Drive

Zodra uw bestanden veilig in de cloud staan, zijn er verschillende handelingen die u vanuit Drive kunt uitvoeren. Het specifieke proces kan op desktop en mobiel verschillend zijn, maar de functionaliteit is hetzelfde. Hier zijn enkele van de dingen die u kunt doen:

  • Openen of Voorvertoning: Afhankelijk van het type document, kunt u het openen en bekijken of alleen een voorbeeld bekijken (geen wijzigingen mogelijk)
  • Downloaden naar apparaat of desktop: U kunt het bestand downloaden vanaf een ander apparaat of computer, maar alleen als u bent aangemeld bij hetzelfde Google-account.
  • Deel het bestand met anderen: U kunt bestanden en mappen delen met de functie Delen. Er wordt een link gegenereerd, die u vanuit Drive kunt kopiëren of rechtstreeks via Gmail kunt verzenden. U kunt ook machtigingen instellen zoals Weergeven, Commentaar en Bewerken voor elke gebruiker of voor alle gebruikers samen.
  • Een bestand verplaatsen of een kopie maken: Bestanden en mappen kunnen worden verplaatst naar een andere schijflocatie binnen dezelfde account. U kunt ook een kopie maken als u om wat voor reden dan ook een duplicaat van een bestand nodig hebt.
  • Verwijderen: Verwijder een bestand of map van Drive met deze optie.
  • Hernoemen: De naam van een bestand of map wijzigen
  • Meer acties: U kunt ook een document op het web publiceren met een embed-code of link, een document vertalen dat bewerkbaar is, add-ons vinden en inschakelen zoals PDF-lezers of mediaspelers

Als u leert hoe u documenten in Google Drive kunt opslaan vanaf verschillende apparaten en op verschillende manieren, hebt u gemakkelijk toegang tot uw bestanden en mappen, ongeacht waar u bent of welk apparaat u gebruikt. Google Drive heeft echter één groot zwak punt: PDF-documenten. Hoewel u een PDF-bestand kunt bekijken in Drive, kunt u het niet openen en bekijken zonder een invoegtoepassing van derden. Als u op zoek bent naar een cloud-opslagoplossing uitsluitend voor PDF-documenten, is Wondershare Document Cloud wellicht ideaal voor u. Naast veilige cloud-opslag biedt het ook een ingebouwd platform voor elektronische handtekeningen om handtekeningen te maken, PDF-documenten te ondertekenen en ze naar anderen te sturen om hun handtekeningen te verzamelen.

Hoe documenten opslaan op een Google Drive alternatief

Wondershare Document Cloud is een PDF-gebaseerde cloudopslagdienst die wordt geleverd met een geïntegreerde oplossing voor elektronische handtekeningen om e-handtekeningen te maken, documenten te e-handtekenen en documenten online te verzenden zodat anderen ze kunnen ondertekenen. De beveiligingsprotocollen op bedrijfsniveau beschermen uw PDF-bestanden in de cloud en tijdens het transport. Ontvangers krijgen een beveiligde link toegestuurd waarmee ze een handtekening kunnen uploaden en op het document kunnen toepassen. Ze kunnen ook een nieuwe e-handtekening genereren en hun exemplaar van het document ondertekenen voordat ze het terugsturen naar de verzender. Zowel de verzender als de ontvanger hoeven niets te downloaden of te installeren. Ze kunnen de dienst op elk apparaat gebruiken, zolang er maar een moderne browser op geïnstalleerd is.

Het proces voor het opslaan van documenten in Wondershare Document Cloud

1.Open een browsertabblad en meld u aan bij Wondershare Document Cloud voor een gratis account. U kunt later upgraden als u meer documenten wilt verzenden voor ondertekening of als u meer nodig heeft dan de standaard 5GB aan gratis opslag.

how do i save a file to google drive

2. Klik binnen op Bestanden uploaden en kies uw PDF's van de lokale harde schijf of het apparaatgeheugen. Als u externe opslagapparaten op uw computer hebt aangesloten, kunt u ook vanaf die apparaten uploaden.

3. De bestanden worden geüpload naar Document Cloud en worden vermeld onder Recente Documentactiviteit in het tabblad Start of in het hoofdgedeelte van het Documententabblad.

Nadat u uw PDF-documenten hebt geüpload naar Wondershare Cloud, kunt u verschillende handelingen uitvoeren, zoals hieronder opgesomd:

how to save documents from google drive

  • Open het document - U kunt de optie Beeld gebruiken om een document te openen en te lezen.
  • Handtekeningen vragen - De optie Handtekeningen aanvragen op het tabblad Ondertekenen kan worden gebruikt wanneer u één exemplaar van een document wilt laten ondertekenen door meerdere ondertekenaars of ondertekenaars; de Bulkverzending stuurt een afzonderlijk exemplaar naar elke persoon op uw lijst, zodat zij het afzonderlijk kunnen ondertekenen en naar u terugsturen.
  • Downloaden naar lokaal geheugen - Om een bestand op uw lokale schijf of apparaat op te slaan, gebruikt u de knop Downloaden en geeft u de doelmap op.
  • Verwijderen - Als u een bepaald bestand niet meer nodig hebt, kunt u op Delete drukken om het uit de Document Cloud te verwijderen.
  • Hernoemen - U kunt een bestand een andere naam geven om de inhoud van de PDF gemakkelijk te kunnen identificeren; bijvoorbeeld - hernoem een PDF naar Factuur van februari voor klant XYZ om hem later te kunnen traceren.

Zoals u ziet, is Wondershare Document Cloud een krachtige nieuwe manier om werkdocumenten op te slaan en ze naar anderen te sturen voor ondertekening in slechts enkele seconden, ongeacht uw locatie of het apparaat dat u gebruikt. Maar als u de echte kracht van PDF erbij wilt, overweeg dan PDFelement Pro DC, dat het beste van desktop PDF-bewerking brengt en geïntegreerd is met Document Cloud voor opslag en e-handtekeningen.

PDFelement Pro DC voor Windows

Pagina Niet Gevonden | Wondershare PDFelement

404Sorry, pagina niet gevonden

Digitaliseer papierwerk en versnel de manier waarop jij documenten maakt, voorbereidt en ondertekent.

Beschikbaar voor Windows, Mac & iOS.

Gratis Proberen Nu Kopen
Programma di contratti multilicenza
Top
Inizia la tua prova gratuita!

Salta e Scarica

×

De nieuwste Windows-versie van PDFelement Pro DC is een uitgebreid hulpprogramma voor documentbeheer dat perfect is voor PDF's en andere bestandstypen. De nieuwe interface gaat gepaard met herontworpen iconografie, verbeterde lint-stijl werkbalken, duidelijkere menu's en razendsnelle prestaties in vergelijking met eerdere versies. Het heeft ook functies die u direct vanaf uw Windows-computer verbinden met Wondershare Document Cloud. Hier is een lijst van offline en online functies in PDFelement Pro DC:

Offline functies

save a document to google drive

  • Documenten bewerken - Bewerk inhoud in een PDF-document even gemakkelijk als het bewerken van een DOCX-bestand in MS Word.
  • Conversies - Converteer eenvoudig meer dan 300 bestandstypen naar PDF's met behoud van volledige integriteit van de inhoud (lay-out, uitlijning, lettertype stijlen, enz.) U kunt ook converteren van PDF in verschillende soorten bestanden zoals Word, Excel, .txt, HTML, ePUB, afbeeldingsbestanden, enz.
  • Annotaties - Markeer uw PDF's als een pro en communiceer uw gedachten beknopt met een volledige reeks hulpmiddelen voor beoordeling en commentaar.
  • PDF beveiliging - Bestanden beveiligen met versleuteling op basis van een wachtwoord met de strengste algoritmen die door banken en grote bedrijven worden gebruikt.
  • Formulierverwerking - Een formulier maken van een sjabloon of een leeg document, een formulier invullen, ondertekenen, gegevens eruit halen of een niet-wijzigbaar document converteren naar een wijzigbaar PDF-formulier zijn allemaal heel eenvoudige handelingen in PDFelement Pro DC.
  • Geavanceerd beheer van bestanden en pagina's - Organiseer uw PDF-workflows door bestanden of specifieke paginabereiken samen te voegen of te splitsen, pagina's te reorganiseren en meer.
  • Geavanceerde tekstherkenning of OCR om gescande bestanden om te zetten in PDF's die kunnen worden doorzocht of bewerkt.
  • Batchproces - Een geweldige manier om met één muisklik met snelheid en nauwkeurigheid enorme hoeveelheden werk te verzetten - converteren, coderen, enz.

Online functies

● Werk aan een PDF en upload het rechtstreeks naar Wondershare Document Cloud

how do you save a document to google drive

Nadat u een PDF-bestand lokaal hebt bewerkt of opgeslagen, kunt u op Delen → Wondershare Cloud klikken om de cloudopslagservice in een nieuw tabblad te openen. Het document wordt daar geüpload en opgeslagen, en u kunt het in de lijst op het tabblad Document of in de Recente documentactiviteit van het tabblad Start zien.

● Download een PDF uit de cloud voor offline bewerking in PDFelement

how to save to google drive

Als u een document wilt bewerken dat u eerder hebt geüpload naar Document Cloud, klikt u op het menu-item Open → Bestand en kiest u Van Wondershare Cloud om het bestand op te halen en automatisch te openen in PDFelement.

● Een document opstellen en naar anderen sturen voor ondertekening

save to google drive

Wanneer uw bewerkte document klaar is om ondertekend te worden, klikt u op de knop Elektronische handtekening onder het tabblad Beschermen. Dit brengt u naar het tabblad Ondertekenen van Wondershare Document Cloud, van waaruit u een van de twee e-handtekeningenopties kunt starten.

Laatste gedachten over productiviteit

Het is voor elk bedrijf van vitaal belang om voortdurend naar manieren te zoeken om de productiviteit van hun werknemers te verhogen en als organisatie efficiënter te worden. Net zoals het leren hoe het opslaan van documenten in Google Drive uw officiële bestanden vanaf elke locatie toegankelijk kan maken voor alle geautoriseerde gebruikers, kan Wondershare Document Cloud hetzelfde doen voor PDF-bestanden.

Bovendien kunnen uw buitendienstteams, (verkoop, inkoop, enz.) dankzij de functie voor online elektronische handtekeningen, documenten verzenden en handtekeningen verkrijgen, terwijl ze bij de klant of leverancier ter plaatse zijn. Dat betekent een snellere doorlooptijd en vlottere workflows, want uw projecten lopen geen vertraging op omdat iemand op vakantie is of op een andere locatie of zelfs in een ander land werkt.

Hoewel Wondershare Document Cloud is ontworpen als een op zichzelf staande dienst, geeft de combinatie met de robuuste documentbeheerfuncties van PDFelement in het nieuwe PDFelement Pro DC u end-to-end controle over al uw PDF-workflows en handtekeningenverzamelingbehoeften. Dit multi-terminal of apparaat-agnostische karakter van het Document Cloud-platform geeft uw teams de vrijheid om vanuit elke locatie te werken op een efficiënte en zeer productieve manier. Probeer Wondershare Document Cloud en ontketen de kracht van de cloud, of gebruik PDFelement Pro DC om het maximale uit de PDF-ervaring te halen.